Přeskočit na obsah Přejít na navigaci

Používáme soubory cookies

Soubory cookies využíváme k analýze návštěvnosti, zapamatování preferencí a zlepšování použitelnosti webu. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "Souhlasím".

Nastavení Souhlasím

Souhlas můžete také odmítnout.

Bezpečnost MENDELU

Hlášení bezpečnostního incidentu

Hlášení bezpečnostního incidentu

 

Ohlášení incidentu není považováno za stížnost, ale za ochotu spolupracovat na zvýšení kvality ICT služeb. Velice děkujeme za snahu přispět k udržení provozní spolehlivosti a bezpečnosti ICT služeb pro studenty a pracovníky MENDELU. Kybernetické útoky jsou prováděny koordinovaně a profesionálně. Úspěšná obrana proti kybernetickým útokům je primárně složena z disciplinovaného chování uživatelů i provozovatelů ICT služeb MENDELU. Z pohledu bezpečnostní infrastruktury vidíme mnohé, ale rádi se dozvíme, co vás bezpečnostně trápí a ohrožuje

Hlášení je doporučeno provést formou nahlášení v HelpDesku nebo kontaktujte podporu.

 

V ohlášení je nutno uvést:

  • časové období
  • stručný popis symptomů incidentů
  • případně doložit kopií obrazovky třeba vyfocením obrazovky přes mobilní telefon

 

Za bezpečnostní incident je považováno např.:

  • zneužití identity (username)
  • zneužití poštovního účtu MENDELU
  • narušení informatické služby (tiskárny, počítače, datové komunikace) MENDELU
  • neoprávněný přístup k informacím a datům, případně jejich únik k cizím osobám
  • zničení dat jejich smazáním nebo znemožněním přístupu k datům (šifrováním)
  • instalace nebo šíření neschváleného nebo nepovoleného software na prostředky MENDELU
  • aktivity neoprávněného sběru dat o chování ICT komponent, funkcí a služeb MENDELU

 

MENDELU je správce a provozovatel významného informačního systému (VIS) dle § 3 písm. e) ZoKB. Jako VIS byl identifikován univerzitní informační systém (UIS). V souladu se ZoKB podle § 8 odst. 6 má povinnost správce a provozovatel hlásit bezodkladně všechny kybernetické incidenty, které se v daném systému stanou, Úřadu (NÚKIB). Tuto povinnost plní MENDELU jednotně, pomocí vašich dílčích hlášení v HelpDesku. Oficiální hlášení prostřednictvím určeného formuláře Úřadu odesílá manažer KB. Proto pro nahlášení vašeho problému vždy kontaktujte univerzitní HelpDesk.


Autor: Ing. Pavla Němcová    Poslední aktualizace: 17.03.2023