Přeskočit na obsah Přejít na navigaci

Nastavení cookies

Zde můžete nastavit používání souborů cookies podle vlastních preferencí.

Technické cookies

jsou nezbytné pro správné fungování webu. Technické cookies musí být vždy aktivní (nelze je individuálně deaktivovat), proto se pro jejich využívání souhlas neuděluje.

Analytické cookies

nám umožňují porozumět, jak web využíváte, abychom jej mohli zlepšovat. Analytické cookies umožňují měření výkonu webu (počtu návštěv a zdrojů návštěvnosti). Takto získaná data zpracováváme souhrnně, bez použití identifikátorů ukazujících na konkrétního uživatele.

Personalizované cookies

ukládají informace o Vašem osobním nastavení webu. Personalizované cookies potřebujeme k tomu, abychom přizpůsobili web a jeho chování co nejvíce Vašim potřebám a zájmům.

Reklamní cookies

nastavují prostřednictvím tohoto webu naši reklamní partneři. Reklamní cookies nám umožňují zobrazovat takový obsah, který bude zajímavý a užitečný právě pro Vás.

Používáme soubory cookies

Soubory cookies využíváme k analýze návštěvnosti, zapamatování preferencí a zlepšování použitelnosti webu. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "Souhlasím".

Nastavení Souhlasím

Souhlas můžete také odmítnout.

Bezpečnost MENDELU

Co dělat při napadení uživatelského účtu na MENDELU?

4. 3. 2025

Pokud máš podezření, že byl tvůj účet napaden nebo jsi zadal své přihlašovací údaje na podvrženou stránku, okamžitě si změň heslo.

Postup řešení napadeného účtu na MENDELU

Na univerzitě MENDELU dbáme na bezpečnost našich informačních systémů. Pokud OIT identifikuje napadený uživatelský účet, postupuje podle následujících kroků:

1. Blokace účtu

Jakmile je zjištěno, že byl účet kompromitován, Správci IT jej neprodleně zablokují, aby zabránili dalšímu zneužití.

2. Kontaktování uživatele

  • Zaměstnanci jsou kontaktováni telefonicky na číslo uvedené v jejich profilu v zaměstnaneckém systému. Doporučujeme všem zaměstnancům, aby zde měli aktuální a alternativní kontaktní údaj.
  • Studenti si musí pro nové heslo dojít osobně na příslušné IT oddělení univerzity s platným průkazem totožnosti.

3. Obnovení přístupu

Po ověření identity studenta nebo telefonickém kontaktu se zaměstnancem obdrží uživatel nové heslo, které si poté nastaví podle doporučených bezpečnostních zásad.

4. Školení v oblasti kybernetické bezpečnosti

Napadený uživatel bude kontaktován manažerem kybernetické bezpečnosti, který jej poučí o možných příčinách kompromitace účtu a poskytne mu doporučení pro bezpečnější chování v digitálním prostředí.

Doporučení pro prevenci

Aby se předešlo napadení účtu, doporučujeme:

  • Používat silná a jedinečná hesla.
  • Pravidelně aktualizovat hesla a nikde je nesdílet (s výjimkou bezpečných správců hesel).
  • Dávat pozor na podezřelé e-maily a odkazy.
  • Mít aktuální kontaktní údaje v zaměstnaneckém systému.
 
 

V případě jakýchkoli podezření nebo dotazů se neváhejte obrátit na Helpdesk nebo manažera KB.